هتل های گرجستان

تور گرجستان

هتل های گرجستان

تور گرجستان

جاذبه های گردشگری قشم

کوه های قشم

kohaye-gheshm2.jpg

کوه های قشم از تحولات در طول زمان با فروکش آب این کوه ها بیرون آمدند . سطح این کوه ها را لایه های مرجانی ، اسفنجی و دو کفه ای پوشانده اند . این امر موجب حفاظت خاک های نرم شیست و مارن زیر سطح مرجانی کوه ها شده است . در اثر انفعالات طبیعی ، وزش باد ، طوفان های باران زا ، تندیس های دیدنی و زیبایی در سراسر جزیره پدید آمده است که جزیره قشم و جزایر اطراف آن را از دیگر جزایر خلیج فارس متمایز می نماید . این مجسمه های طبیعی در شکل های گوناگون و عجیب و غریب در سراسر جزیره می توان مشاهده کرد . به شما میهمانان تور قشم توصیه می شود که حتما از این مکان زیبا و تاریخی دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید .

kohaye-gheshm.jpg

kohaye-gheshm1.jpg


جنگل دریایی حرا قشم

jangal-hara.jpg

حرا نوعی درخت از جامعه گیاهی مانگرو می باشد که مساحت کل جنگل حرا 7 هزار و 500 هکتار در جزیرهقشم می باشد . کلمه مانگرو معرف اکوسیستم خاص در مناظق استوایی حاصل از تجمع بسیاری از گیاهان و جانوران در سواحل برکه‌ها ،دلتاها و سواحل دریا ها و معرف درختان و درختچه‌های این گونه اکوسیستم‌ ها می‌باشد . این گیاهان در گروه گیاهان شوره زی قرار دارند .دانه حرا روی درخت مادر می‌روید و نهال تولید می‌کند سپس از درخت جدا می‌شود و داخل مرداب می‌افتد . جنگل دریایی حرا قشم بر دریا و آب شور قرار دارد و این سازش با آب شور و شرایط نامناسب ، از حرا یک گیاه استثنایی ساخته‌ است . گیاهان حرا برگهایی با ظاهر بیضی شکل و باریک با رنگ سبز براق و پشت برگها سفید می باشد . طول این برگها حدود 5 سانتی متر است . میوه حرا به شکل بادام است . ریشه‌های آن شکل منظمی ندارند اما گل حرا بخاطر کوچکی نامحسوس است . گلی به رنگ طلایی با ۴ گلبرگ ، که هر گلبرگ چند میلی متر طول دارد . با عطری شیرین و خنک تا شعاع  چند متری اطراف آن پراکنده می‌شود . قامت بلند درخت حرا 3 تا 6  متر می باشد . 


حیات وحش دریایی قشم

hayat-vahsh-daryaei-gheshm2.jpg

حیات وحش دریایی قشم یکی از مکان های طبیعی و محبوب جزیره قشم بشمار می رود . در این آب های شفاف و زلال به تماشای کوسه ها و نهنگ ها بنشینید و لذت ببرید . انواع لاک پشت ها و 11 نوع خرچنگ در این آب ها به چشم میخورند و همچنین ساحل شنی در شرق کانی محیط مناسبی را برای این لاک پشت ها ایجاد کرده است . شما در این مکان انواع گونه های حیوانات ، ماهی ها و گیاهان را خواهید دید و از این همه زیبایی شگفت زده خواهید شد .  

hayat-vahsh-daryaei-gheshm.jpg


غار خربس قشم

ghar-kharbas-gheshm1.jpg

غار خربس قشم یکی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری قشم بشمار می رود . این مکان زیبا در 15 کیلومتری شهر قشم در سمت راست جاده قشم به سمت روستای خربس واقع شده است . این غار در دل ارتفاعات روستای خربس قرار گرفته که معماری صخره ای در این غار به چشم میخورد و همچنین مجموعه ای از حفره های دست کنده با راهروهای باریک به همدیگر راه دارد و در تاللار بزرگی که جای اجتماع بوده است دو تاقچه برای گذاشتن چراغ ساخته شده و در پای دهانه این غار برگه ای برای نگهداری آب باران وجود دارد که در اکثریت مواقع جز مواقعی که باران نمی بارد آب دارد . روستای خربس 1400 سال قبل تا زمان ساسانیان آباد بوده و محل استراحت کشتی بانان بشمار می رفته و نام خربس از زمان پهلوی برای این مکان گذاشته شده است . برخی از محققین معتقدند که این مکان نیایشگاه پیروان مهر پرستی و پرستشگاه خدای آب بوده است و بعضی آن را استودان ( جایگاه نگهداری استخوان مردگان پس از مرگ ) می دانند و حدسی که به یقیین درست می تواند درست باشد این حفره های دست کنده در دل صخره ها اگر استودان نباشند به طور حتم پناهگاهی برای مردم بی دفاع و ضعیف که در دشت های خربس زندگی می کردند و دزدان دریایی با ایلغار و یورش املن آنها را بریده می باشد . آنان ناچار درون حفره های درهم و به یکدیگر مرتبط هستند قرار می گرفتند و نان  و آب و غذا آنها نیز لاشه حیوانات بوده است و راه دفاعی آنان سنگ های برای پرت کردن بود . که در گذر زمان حکاکی هایی درون غار انجام داده اند و تاریخ خود را در این غار ثبت کردند . تور قشم این مکان جذاب و دیدنی را به همه ی شما میهمانان شهر کیش پیشنهاد می کند .

ghar-kharbas-gheshm2.jpg

ghar-kharbas-gheshm.jpg

جهت رزروتور قشم با شماره  41954-021 بخش فروش آژانس سالی گشت تماس حاصل فرمایید

مطالب مرتبط :

تور قشم تابستان 96

تور قشم تیر 96

تور قشم مرداد 96

تور قشم شهریور 96

تور قشم نوروز 97

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.