هتل های گرجستان

تور گرجستان

هتل های گرجستان

تور گرجستان

جاذبه های گردشگری مشهد

سرزمین موج های آبی مشهد

_موج_های_آبی_مشهد.jpg

سرزمین موج های آبی بزرگ ترین مجموعه آبی سرپوشیده در جهان در مساحت 60 هزار متر مربع در یکی از بهترین و پر هیجان ترین مراکز تفریحی و گردشگری ایران در 2 کیلومتری جاده شاندیز مشهد قرار گرفته است . این مجموعه تنها پارک آبی همزمان در ایران می باشد که پذیرای همزمان از بانوان و آقایان می باشد. بیش از 60 سرسره مدرن و هیجان انگیز با به روزترین نقشه ها و طرح های جهانی در مجموعه قابل استفاده می باشد . 11,000 کمد برای آقایان و 7,000 کمد تک برای بانوان در اختیار قرار دارد . ارتفاع سقف 40 متر بوده و هر کدام از پارک ها دارای 4 سرسره سقوط آزاد می باشند که شما می توانید برای اولین بار در ایران تجربه ی هیجان و سقوطی متفاوت از ارتفاع را داشته باشید .

_موج_های_آبی_مشهد_4.jpg

_موج_های_آبی_مشهد_3.jpg

_موج_های_آبی_مشهد_2.jpg

 

باغ وحش وکیل آباد مشهد


باغ وحش وکیل اباد مشهد در نزدیکی کوهستان پارک مشهد واقع شده است. این باغ وحش در کنار باغ وکیل آباد مشهد واقع شده است و تنها باغ وحش مشهد می باشد . همچنین در این باغ وحش موزه ای نیز از انواع پرندگان خشک شده نگهداری می کنند. این باغ وحش در زمینی به مساحت چهار هکتار و در سال 1339 تاسیس شده است که بزرگترین باغ وحش ایران نیز به شمار می رود و انواع گوناگونی از حیوانات را در خود جا داده است.

_وحش_وکیل_آباد_مشهد_6.jpg

_وحش_وکیل_آباد_مشهد_2.jpg

 

در این باغ وحش علاوه بر حیوانات مختلف مانند ببر بنگال ، ببر اندونزی ، اوریکس سفید ، قوچ و میش آئوراد ، تمساح ، لاما ، پلنگ آفریقا ، سیاه گوش و ... گونه های در حال انقراض و گونه های کمیاب مانند تایگون ها نیز وجود دارد . این مجموعه شامل ۱۲۵ گونه جانوری ، ۴۹گونه ازپرندگان، ۶۱گونه از پستانداران و جوندگان ،۵ گونه از خزندگان و ۱۰ گونه از آبزیان می باشد که جمعاً تعداد آنها به ۸۱۲ عدد می‌رسد و همچنین تکثیر گونه‌های درحال انقراض نیز یکی دیگر از فعالیت‌های مهم در این باغ وحش به شمار می‌شود.

مسافرانتور مشهد می توانند از این باغ وحش زیبا دیدن نمایند و با انواع حیوانات بی نظیر آن آشنا شوند.

_وحش_وکیل_آباد_مشهد5.jpg

 

امامزاده سید محمد (گنبد خشتی) مشهد

 

_خشتی_مشهد_4.jpg

مقبره امامزاده سید محمد از نوادگان موسی بن جعفر معروف بهگنبد خشتی در شهر مشهد واقع شده‌است. این بنا در ابتدای خیابان طبرسی در کوچه‌ای به همین نام در مجاورت کوچه سیاه آب قرار دارد.

 

این بنا مدفن امیرسلطان غیاث الدین محمد بن امر طاهرالموسی است که نسبش با هفده واسطه به امام موسی بن جعفر(ع) می‌رسد.گنبد این آرامگاه خشتی است و به همین سبب آن را گنبد خشتی می‌نامند.این امام زاده شریفدر سال ۸۳۲ هجری قمری وفات یافته و گنبد خشتی پس از حرم حضرت امام رضا (علیه السلام) قدیمی ترین زیارتگاه مشهد مقدس است.در زمان احداث این بنای آجری، «سوره ملک» با خط خوش ثلث در زیر پوشش داخلی کتیبه شده و لبه‌های چهار ایوان نیز با سوره واقعه به قلم شیوای ریحان آراسته گردیده است. این گنبد در زمان قاجار مرمت و فضای داخلی آن با نقاشی وکتیبه مزین شد.

_خشتی_مشهد_3.jpg

 

بنای هارونیه مشهد

_هارونیه_مشهد_2.jpg

بنای هارونیه یکی از مکانهای تاریخی مشهد است که در 25 کیلومتری شمال غربی مشهد در حاشیه غربی جاده مشهد-طوس،بنایی ناشناخته و پر رمزو راز قراردارد.بقعه هارونیه بنایی است مکعب شکل و آجری که در قلب دشت طوس واقع گردیده است.در کنار این مکان یک سنگ مشکی وجود دارد که نشان دهنده ی امام محمد غزالی است که در قرن 7 تا 8 هجری قمری زندگی میکردند.همچنین بنای هارونیه مشهد از زیبای و شگفت انگیزی خاصی برخوردار است. 

 

مطالب مرتبط :

تور مشهد تابستان 96

تور مشهد مرداد 96

تور مشهد شهریور 96

تور مشهد از شیراز

تور مشهد از تبریز

تور مشهد از اصفهان

تور مشهد از کرمانشاه

تور مشهد نوروز 97

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.