هتل های گرجستان

تور گرجستان

هتل های گرجستان

تور گرجستان

جاذبه های گردشگری مشهد

باغ شاهنامه مشهد

_شاهنامه_مشهد_3.jpg

_شاهنامه_مشهد_4.jpg

باغ شاهنامه مجموعه ای است به وسعت 3 هکتار در انتهای توس 33 (بلوار توس مشهد) که به همّت آقای سیّد حسن موسوی ساخته شده و در ساخت و تزئین آن از معماری و هنر اصیل ایرانی بهره گرفته شده است. و یکی از جاذبه های گردشگری مشهد است. فضاهای پیش بینی شده در آن عبارتند از سالن اجتماعات، غذاخوری، نگارخانه، پارک بازی کودکان، فضای آبی، آلاچیقها، سیاه چادرها، اوبۀ ترکمن ؛ اجرای مراسمات نمایش نقالی و شاهنامه خوانی ؛ نمایشگاه اقوام مختلف و در کل این باغ محلی خواهد بود برای یاداوری میراث کهن دیار ایران زمین و مکانی برای احیای هنرهای اصیل و قدیمی این مرزوبوم که در حال فراموشی اند.

باغ شاهنامه مشهد یکی از بهترین فضاهای موجود در شهر مشهد برای برگزاری مراسم های آئینی و … بویژه بزرگداشت فردوسی بزرگ می باشد. علاوه بر این مکان مناسبی برای برنامه های آموزشی و همایش است. و از جاهای تفریحی مشهداست . طراحی اصلی فضاهای آن بر اساس شاهنامه دیده شده است اما با توجه به اینکه آقای موسوی مجموعه دار انواع اشیاء و لوازم دوره های تاریخی  گوناگون می باشد می توان گفت موزه ای در باغ برپاست.

شنبه، سه شنبه، پنج شنبه صبح از ساعت 8 الی 13 بازدید جهت رزرو

_شاهنامه_مشهد_6.jpg

_شاهنامه_مشهد_1.jpg

_شاهنامه_مشهد_2.jpg

 

بوستان ملت مشهد

_ملت_مشهد_1.jpg

بوستان ملت مشهد، یکی از مهم‌ترین بوستان‌های شهر مشهد می‌باشد که در غرب این شهر قرار گرفته‌است. چرخ و فلک این بوستان بزرگترین چرخ وفلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع جهان میباشد .

پارک بزرگ ملت مشهد با مساحتی حدود هفتاد و دو هکتار  در سال 1345 در ابتدای بلوار وکیل‌آبادساخته شد. این مجموعه جزء یکی از بزرگترین و اصلی ترین مجموعه های تفریحی و گردشگری شهر مشهدمحسوب می شود. این پارک دارای چهار ورودی می باشد که ورودی جدیدی نیز در حال ساخت می باشد. این وروی ها شامل ورودی شمالی (بلوار معلم), ورودی جنوبی( وکیل آباد), ورودی غربی (بلوار وکیل آباد), ورودی شرقی(بلوار آزادی) می باشد. همچنین ورودی جدیدی که در حال ساخت در این مجموعه می باشد از سمت شما شرقی(چهارراه آزاد شهر) می باشد.
از امکانات این هتل می توان به زمین‌های متعدد بازی فوتبال، والیبال، اسکیت، استخر شنا و زمین وسایل بازی کودکان اشاره کرد.  از جالبترین این خدمات وجود شهربازی در این پارک می باشد که با وجود وسایل بازی مدرن و جالب اوقات خوبی را برای زائران, گردشگران و اهالی شهر مشهد به وجود آورده است.
همچنین با توجه به نزدیک بودن  مجتمع فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) به این پارک, این مجموعه از نظر فرهنگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این پارک از جمله مکان هایی می باشد که با توجه به جایگاه شهری و تسهیلات و امکانات موجود همه روزه پذیرای تعداد زیادی گردشگران,  مسافران و مشتاقان فضای سبز و طبیعت می باشد.

 

_ملت_مشهد_4.jpg

 


پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

_وکیل_آباد_مشهد_2.jpg

پارک جنگلی وکیل آباد یکی از پارک های وسیع و قدیمی کلانشهر مشهد است که در 8 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده و با بزرگراه عریض و زیبای وکیل آباد به میدان آزادی و پارک بزرگ ملت مشهد مرتبط می شود.این مکان در گذشته جزء املاک وکیل‌الرعایا حاج حسین ملک بوده و در سال 1348شمسی به طور رسمی وقف شد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این مکان وجود درختان کهن و سر به فلک کشیده چنار و کاج است . آب موردنیاز این گردشگاه از طریق قنات بند گلستان بوده تامین میشد و یک رودخانه بسیار زیبای نیز در سطح آن جاری میباشد. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، نزدیک به این مکان شهربازی بسیار بزرگی به نام "کوهستان پارک شادی" و محوطه باغ ‌وحش بنا شده . باغ وکیل‌آباد سرمایه طبیعی و گردشگاهی خاطره‌انگیز مانند گذشته برای تمامی شهروندان و زائرین امام رضا(ع) میباشد که در حقیقت بخشی از هویت این شهر مذهبی شناخته میشود .

_وکیل_آباد_مشهد_3.jpg


مجموعه تفریحی کوهسنگی

پارک کوهسنگی مشهد با دو کوه سنگی که نزدیک به شهر مقدس مشهد می باشد به این نام معروف شده است. این پارک نزدیک رشته کوه های جنوبی شهر مشهد واقع شده است که از زیباترین جاذبه های تفریحی مشهد مقدس می باشد. پارک کوهسنگی مشهد رتبه سوم را به علت بازدید گردشگران تور مشهد بعد از حرم مطهر امام رضا علیه السلام و رتبه دوم برای آرامگاه فردوسی کسب کرده است. 

این محدوده به هیات مثلثی است که بخش عمده آن را ارتفاعات سنگی تشکیل می‌دهد. در این اراضی دو کوه کم ارتفاع سنگی قرار دارد که شکل و جنسیت خاص آن‌ها سبب نام‌گذاری این مکان شده است. از ارتفاعات کوهسنگی چشم‌انداز زیبایی از شهر مشهد و حرم مطهر رضوی دیده می‌شود.

_کوهسنگی_مشهد.jpg

 

 

وجود باغ‌های متعدد در شهر مانند باغ ملک‌آباد، باغ آستان قدس به زیبایی این مناظر می‌افزاید. بهترین و زیباترین منظر از شهر و پیرامون آن از فراز ارتفاعات کوهسنگی در ساعات بعدازظهر و عصر رؤیت می‌شود. بنابر روایات معتبره اسلامی، کوهسنگی همان مکانی است که حضرت رضا(ع) در جریان هجرت تاریخی – سیاسی خود از مدینه به مرو در زمان ورود به عارفی (مثقب) به این کوه تکیه نمودند و فرمودند: خداوند به آن برکت دهد. همچنین در دوره تیموری و صفوی نیز از این کوه یاد شده است.

پارک کوهسنگی مشهد دارای هوایی بسیار تمیز و لذت بخش می باشد و به شکل مثلث ساخته شده که باعث جذب گردشگران تور مشهد شده است. این پارک همیشه مورد استقبال عموم مردم مشهد مقدس و همچنین مسافران تور مشهد قرار گرفته است.

 

_کوهسنگی_مشهد_1.jpg

مساحت پروژه مجموعه فرهنگی – تفریحی کوهسنگی در حدود یکصد هکتار است که به صورت هشت باغ، شامل بهشت، فرهنگی، سنگی، طبیعی، آرامگاه، ‌ورزشی و تفریحی طراحی شده است. به طوری که در هر یک از باغ‌ها حس تازه‌ای متبلور می‌شود. مزار شهدای گمنام نیز همچون نگینی بر تارک کوه می‌درخشد. امروزه بازار هنر خراسان نیز از جاذبه‌های گردشگری این مجموعه محسوب می‌شود. علاوه بر آن ساختمان سیزده طبقه موزه بزرگ خراسان از طرح‌های آینده در کوهسنگی قرار دارد. فروشگاه‌های پیرامون این مجموعه عرضه‌کننده انواع ملزومات و سوغات از جمله ظروف ساخته شده از سنگ سیاه هرکاره می‌باشد

مطالب مرتبط :

تور مشهد تابستان 96

تور مشهد مرداد 96

تور مشهد شهریور 96

تور مشهد پاییز 96

تور مشهد مهر 96

تور مشهد آبان 96

تور مشهد آذر 96

تور مشهد از شیراز

تور مشهد از تبریز

تور مشهد از اصفهان

تور مشهد از کرمانشاه

تور مشهد نوروز 97

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.