هتل های گرجستان

تور گرجستان

هتل های گرجستان

تور گرجستان

خواستار پناهدگی رئیس جمهور سابق گرجستان در اوکراین

مهم ترین خبرهای تور گرجستان از سیاست

 

میشل ساکاشویلی بعد از بازگشت به اوکراین، سرپرست جمهور پیشین گرجستان و فرماندار سابق منطقه اوکراین، درخواست پناهندگی در اوکراین را بر بنیاد یک فرد احتیاج به حفاظت اخص ای که به نوبه خود متوقف می شود او را به کشور دیگری منتقل می کند.


اطلاعات بدست مارکین گالباال، وکیل ساکاشویلی، منتشر شد.


او گفت: "پس از صدور پروانه برای سرانجام دادن به تابعیت ساکاشویلی، او به طور اتوماتیک به عنوان فردی بدون شهروندی که در طول اقامت همیشه در اوکراین اقامت دارد، به رسمیت شناخته شده است و، طبق قانون اوکراین، استرداد این افراد ممنوع است."


سرویس مهاجرت دولتی اوکراین هنوز به درخواست ساکاشویلی پذیرش نداده است.


در همین حال، وزارت قضائیه اوکراین بازگو کرد که پس از صدور چک های مربوطه، تصمیم گیری در باره واپسداد پیشین رئیس جمهور به گرجستان چهره خواهد گرفت.


"وزارت دادگستری تصمیم پایانی را بسته به مواد مربوطه می گیرد. وزیر قضائیه اوکراین، پائول پترنکو اظهار داشت، سیاست هیچ ارتباطی با این مسئله ندارد. هتل های گرجستان


ساکاشویلی سومین رییس جمهور گرجستان از سنه 2004-2007 و مجدد در سنه های 2008-2013 بود.


رئیس جمهور اوکراین، پترو پوروشنکو، در مه 2015، زمانی که او را به عنوان فرماندار اودسا گزینش کرد، شهروند اوکراین را به عنوان رئیس جمهور سعاش به وی واگذار کرد.


در دسامبر 2015، مقامات گرجستان ساکاشویلی را از شهروندی گرجستان متمایز کردند زیرا تابعیت دوگانه در گرجستان مجاز نیست.

به ادامه مهم ترین خبرهای تور گرجستان گوش فرا دهید :

در نوامبر سنه 2016، ساکاشویلی از پست خویش خارج شد و باهماد مخالف را برپایی داد و به شدت از مقامات اوکراین انتقاد کرد که منجر به کشمکش بین پرهوشنک و رئیس جمهور سابق گرجستان شد.


پوروشنکو ساکاشویلی را از تابعیت اوکراین خود در ماه ژوئیه ربود.


پس از از دست دادن تابعیت اوکراینی، ساکاشویلی با کمک طرفدارانش که در 10 سپتامبر به خطوط نیروهای امنیتی شکست خورد، ساکاشویلی را از خاک خنثی بین لهستان و اوکراین و در قلمرو اوکراین ترک کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.