هتل های گرجستان

تور گرجستان

هتل های گرجستان

تور گرجستان

افزایش ندادن حقوق کارمندان توسط شهرداری گرجستان

شهردار تفلیس: شهرداری نمی تواند حقوق کارکنان مترو را افزایش دهد
 
کاخا کالادز، شهردار تفلیس می گوید، شهرداری هیچ وجوه ای برای افزایش حقوق کارکنان متروی تفلیس ندارد، که در 3 ژوئن قصد دارند اعتصاب کنند، اگر آنها حقوق خود را افزایش ندهند.

شهردار توضیح داد که متوسط ​​دستمزد کارگران مترو 1400-2000 ژل است و اداره شهرداری نمی تواند این را حتی در آینده نزدیک افزایش دهد.

او گفت که "غیرممکن است که حقوق خود را افزایش دهیم، در حالی که برخی از کارگران مشغول به کار در ماموریت های بسیار مسئول هستند که بیش از 700-800 ژل دریافت نمی کنند."

Kaladze می گوید تقریبا 400000 نفر از هر روز از مترو استفاده می کنند و ادعا می کنند که اولتیماتوم کارگران مترو ناعادلانه است.

وی اضافه کرد که اگر کارگران اعتصاب کنند، شورای شهر بهترین کار خود را برای جلوگیری از تعلیق حمل و نقل زیرزمینی انجام خواهد داد.

آقای Irakli Khmadze، معاون شهردار می گوید، اگر می تواند حقوق شهروندان را افزایش دهد شهرداری خوشحال خواهد شد.

"ما از کار مترو کارفرمایان قدردانی می کنیم: آنها حرفه ای هستند و هر روز هزاران نفر خدمت می کنند قیمت تور گرجستان ، اما شهرداری هیچ مبلغی برای افزایش حقوق خود ندارد. این واقعیت است، "او به پخش عمومی گرجستان گفت.

خمادزه توضیح داد که برای اولویت دادن به وضعیت اقتصادی کشور باید به منظور مدیریت و افزایش حقوق افراد شاغل در بخش دولتی بهبود یابد.

او گفت: "در حال حاضر ما واقعا منابع برای افزایش حقوق کارکنان مترو نداریم و ابراز آمادگی کردیم که دوباره کارگران مترو را ببینیم."

معاون شهردار می گوید اگر کارگران مترو واقعا اعتصاب کنند، دادگاه شهرداری در دادگاه دعوی می کند.

در روز 21 ماه مه دادگاه شهر تفلیس تصمیم گرفت که کارگران مترو در طول روز خارج از دفتر فقط اعتصاب کنند.

اتحاد اتحاد کارگران مترو اتحادیه 2013 می گوید که تصمیم دادگاه معادل محدودیت حق اعتراض خود است، زیرا اعتصاب خود به این معنی است که کارگران از انجام وظایف خود به عنوان یک روش اعتراض اجتناب می کنند.

این سومین بار است که دادگاه شهر تفلیس در برابر کارگران مترو حکم صادر کرده و گفته است که در طول ساعت کار اعتصاب در پایتخت تردید خواهد کرد.

اتحادیه 2013 ادعا می کند که از تصمیم "غیرقانونی" دادگاه اطاعت نخواهند کرد و در روز 3 ژوئن اعتصاب خواهند کرد.

رئیس اتحادیه کارگری، رات کاپنادزه، می گوید اعتصاب آنها قانونی است، زیرا این حق آنهاست که قانون اساسی آن را اعطا می کند.

او می گوید کارگران پیشنهاد دادند شرکت حمل و نقل تفلیس به تدریج حقوق خود را افزایش می دهد، اما جواب این سوال نیست.

"ما قصد داریم به تصمیم دادگاه تجدید نظر کنیم که حق ما در اعتصاب را در ساعات کاری محدود می کند. کاپانادزه اظهار داشت: این تصمیم کاملا پوچ و غیرقانونی است.

اختلاف جمعی اتحاد وحدت 2013 در ماه مارس 2016 آغاز شد و کارگران خواستار بهبود شرایط کار و ایمنی در متروی تفلیس شدند. کارکنان مترو پس از شکست دادن پرونده در دادگاه، اعتصاب گسترده ای را اعلام کردند.

صندلی اتحاد 2013 می گوید که در سال 2016 با قرارداد شهردار و شرکت حمل و نقل تفلیس در رابطه با حقوق و شرایط کار بهبود یافته توافق کردند اما اشاره کرد که از آن زمان هیچ چیز تغییر نکرده است.

نینو لومجاریا، مدافع عمومی گرجستان، اعلام کرد که تصمیم دادگاه شهر تفلیس، که حق کارکنان متروی تفلیس (وحدت 2013) را به اعتصاب محدود کرده است، "یک سابقه مضر و خطرناک" برای حقوق کار است.

لومجاریا می گوید که رانندگان مترو در روز 3 ماه مه یک اعتصاب را هدف قرار دادند اما اعتصاب به مدت حداکثر 30 روز در تصمیم دادگاه به تعویق افتاد. روز سوم ژوئن به عنوان تاریخ جدید اعتصاب اعلام شد، اگر چه در این زمان، دادگاه حق رانندگی مترو در طول ساعات کاری را برای مدت نامحدود محدود کرد.

"قانون آلی در قانون کار گرجستان تنها برای حداکثر 30 روز اجازه اعتصاب یک بار را فراهم می کند. قانون آلی، یک قانون حقوقی برتر است و همچنین حاوی هنجارهای خاصی است که در ارتباط با آزار و اذیت وجود دارد. "

مدافع عمومی معتقد است محدودیت حق کارگران مترو برای اعتصاب برای یک دوره نامحدود، با قانون مخالف است و ماهیت حق اعتصاب را نقض می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.