هتل های گرجستان

تور گرجستان

هتل های گرجستان

تور گرجستان

قانونگذاران حاکم گرجستان آثار هنری را ممنوع کرد

بیل جدید اجازه داد که کار آثار هنری را ممنوع کند

 

قانونگذاران حاکم گرجستان رویای (GD)، اکا Beselia و Levan Gogichaishvili، تا به حال یک لایحه است که به دادگاه قدرت برای ممنوعیت برخی از آثار خلاق، از جمله نوشته های نوشته شده است.


به طور خاص، این لایحه اصلاحات مربوط به قانون گرجستان را در مورد "فرهنگ" و "قانون مدنی مدنی" تنظیم می کند که به قاضی اجازه می دهد آثار خلاقانه ای را که جنبۀ ملی، قومی، مذهبی و نژادی را متلاطم می کند، تبلیغ می کند و جنگ و خشونت را تبلیغ می کند پورنوگرافی


این لایحه در ادامه می نویسد: "ممنوعیت انتشار یک کار خلاقانه تنها در یک تصمیم دادگاه مجاز است."


با توجه به پیش نویس قانون، اصلاحیه درست بعد از انتخابات ریاست جمهوری آینده آغاز خواهد شد، زمانی که انتخاب رییس جمهور در مراسم افتتاحیه سوگند یاد کرد.


طبق گفته سازمان غیردولتی جورجی گتسیریدزه، وکیل جورجیان وکلای جوان (GYLA)، این ممنوعیت جدیدی نیست، زیرا قانون فرهنگ که در سال 1997 تصویب شد، دارای سابقه مشابهی است.


با این حال، او می گوید تفاوت این است که این لایحه مکانیسم خاصی را برای اجرای این ممنوعیت معرفی می کند - دادگاه.


سازمان های غیر دولتی مستقر در گرجستان بر این باورند که پیش نویس تهدیدی برای آزادی بیان است. Transparency International گرجستان می گوید پیش نویس قانون، در شکل فعلی آن، با اصول اساسی حقوق بشر مخالف است و آزادی بیان و خلاقیت، به ویژه آثار هنری و ادبی را تهدید می کند.


"ما از پارلمان می خواهیم که از پیش نویس قانون پیشنهادی حمایت نکند و رکورد تور لحظه آخری گرجستان مشابه موجود را مطابق با قانون اساسی اصلاح کند. برای گرجستان که یک کشور دموکراتیک جوان است و هدف اصلی آن یکپارچگی اتحادیه اروپا است، آزادی بیان یکی از مهمترین ارزش هاست. هر یک از اصلاحات قانونی که محدودیت آزادی بیان را تهدید می کند، خطر توسعه انکشافی دموکراتیک را تهدید می کند. "


در همین حال، نویسنده لسا بورگادزی این پیش نویس را به عنوان بازگشت به "گذشته تمامیت خواهانه" ارزیابی کرد.


"هر گونه دخالت در فضای هنری به معنای سانسور، محدودیت آزادی بیان و آزادی بیان است. این یک لایحه بسیار خطرناک است که هدف آن کنترل افراد است."


پیش نویس نویسنده اکا Beselia، می گوید اصلاحات هیچ سانسور را تحمیل نمی کند، اضافه کردن این رکورد جدید نیست.


"روند هماهنگ سازی قانون اساسی در حال انجام است، به این معنی که اصلاحات در صدها قانون در آینده نزدیک به تصویب خواهد رسید. یکی از آنها این لایحه است. قانون اساسی بیان می کند که سانسور در کار خلاقانه مجاز نیست. اگر دادگاه نمی گوید که این حق ممکن است محدود شود، هیچ کس نمی تواند کارهای خلاف را ممنوع کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.