هتل های گرجستان

تور گرجستان

هتل های گرجستان

تور گرجستان

جاذبه های گردشگری کیش

پاراسل و تیوب سواری کیش

uotob.jpg

پاراسل و تیوب سواری کیش یکی از تفریحات آبی بویژه برای جوانان، چتر بازی بر فراز دریا یا همان چتر پاراسل است. این ورزش هیجان انگیز آبی بدین گونه است که گردشگران کیش سوار چتر پارسل شده و توسط یک طناب به طول حدود 150 متر توسط یک  قایق با سرعت نسبتا زیاد بر روی دریا کشیده می شوند.دیدن سواحل و نمای زیبای جزیره کیشٰ، زیر آسمان آبی و روی آب های نیلگون در ارتفاع  50 تا 60 متری لذت و آرامشی وصف ناپذیر را به گردشگران تور کیش و تور لحظه آخری کیش می دهد. از جاذبه ها و تفریحات هیجان انگیز کیش به شمار می رود که اکثر کسانی که به کیش سفر می کنند این تفریحات را تجربه می کنند . 

 parasel1.jpg

parasel.jpg


پایاب کیش

پایاب، دهلیزی است که کنار دهانه چاه قنات حفر می شود و شیب تقریبا تندی دارد و به وسیله تعدادی پله به سطح آب جاری قنات که در زیرزمین است , می رسد. هرچه این دهلیز یا پایاب عمیق تر باشد تعداد پله ها بیشتر و بیشتر می شود. برای حفر کردن دهلیز زاویه آن را طوری تنظیم می کنند که پله آخر پایاب به انتهای قنات برسد تا بتوان از روشنایی نوری که از دهانه چاه یا همان قنات به سطح آبمی تابد استفاده کرد. در اطراف پله آخر محیطی را ایجاد می کنند تا گردشگران بتوانند برای استراحت از آن استفاده کنند چون این محیط هوای خوب و دلپذیری را دارد مخصوصا در فصل تابستان هوای آن بی نظیراست. قدمت پایاب کیش حدودا دو هزارسال می باشد. پایاب کیش در نزدیکی مجموعه درخت سبز واقع شده است . در سال های اخیر این منطقه به شکل زیبایی بازسازی شده است به همین دلیل توجه تعداد زیادی از مسافران تور کیش را به خود جلب می کند. علاوه بر این در منطقه پایاب کیش یک چایخانه و رستوران که دارای انواع غذاهای سنتی ایرانی است برای پذیرایی از گردشگران و مسافران تور کیش قرار گرفته است.

payabkish.jpg

payabkish1.jpg

 

کلبه هور کیش

kolbeh-hor-kish4.jpg

کلبه هور کیش دماغه ای در غربی ترین بخش جزیره کیش قرار دارد که بستر آن صخره ای بوده توریستان تور کیش که علاقه مند به ماهیگیری می باشند اغلب این ناحیه را برای ماهیگیری انتخاب می کنند. تنوع ماهیان، صدف ها و لاک پشت ها در این ناحیه جذابیت این تفریح را چندین برابر می کند, همچنین علاقه مندان به غواصی نیز این قسمت از ساحل زیبای کیش را می توانند انتخاب نمایند.

کلبه هور کیش آب شورى را که با استفاده از نیروى باد از اعماق زمین به بالا کشیده مى‌شود، با استفاده از انرژى خورشیدى شیرین و قابل استفاده مى کند . این کلبه دارای آلاچیق، نیمکت، باربیکیو و نورافکن های بزرگ می باشد که محل مناسبی برای استراحت مسافران تور کیش می باشد .

kolbeh-hor-kish1.jpg

لنجی که حدودا ده سال پیش به گل نشسته، در امتداد ساحل این کلبه جلوه ای بی نظیر به این منطقه اختصاص داده است. این لنج حدود 200 متر از ساحل دریا فاصله دارد و با زیباسازی روشنایی شب ها همانند مرواریدی در آب های خلیج فارس می درخشد. برخلاف کشتی یونانی که بیانگر رونق تجارت بین المللی کیش در گذشته می باشد،  این لنج به گل نشسته نمادی از کار و تلاش بومیان جزیره کیش در شغل سنتی ماهیگیری است. مسافران تور کیش می توانند از این مکان زیبا بازدید کنند.

kolbeh-hor-kish2.jpg

kolbeh-hor-kish.jpg

 

کشتی یونانی کیش

یکی از مراکز گردشگری و دیدنی جزیره زیبای کیش، کشتی یونانی کیش است که در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو ساخته شده ، همچنین در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در بخش غربی جزیره کیش به گِل نشسته است که هنوز دلیلی برای آن تعبیه نشده است.

وزن کشتی یونانی کیش در هنگام ساخت ۷۰۶۱ تن و طول آن ۱۳۶ متر محاسبه شده است. این کشتی مالکان انگلیسی و ایرانی زیادی داشته است که از بین آنان میتوان به  «امپایر ترومپت»، «نچرالیست»، «کوروش پارسی»، «همدان» و در هنگام به گل نشستن «کولا اف» اشاره کرد. از این رو دلیل شهرت کشتی یونانی مالک یونانی آخر آنست. از این رو این جاذبه گردشگری تعداد زیادی از مسافران تور کیش را به سمت خود جذب کرده است.

کشتی یونانی کیش یکی از جاذبه‌های دیدنی برای مسافران تور کیش به شمار می‌رود. گردشگران عزیز تور کیش با تماشای سواحل آرامش بخش کیش لحظاتی به یاد ماندنی را برای خود ثبت کنند.

 

مطالب مرتبط :

تور کیش تابستان 96

تور کیش مرداد 96

تور کیش شهریور 96

تور کیش از مشهد

تور کیش نوروز 97

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.