هتل های گرجستان

تور گرجستان

هتل های گرجستان

تور گرجستان

جاذبه های گردشگری استانبول

برج گالاتا استانبول

این برج در قرون وسطی در سال 528 ساخته شده است در سال 1348 برج توسط جئنوئز دوباره از سنگ ساخته شد و به آن عنوان برج عیسی مسیح داده شد. هدف از ساخت برج گالاتای نظارت بر حمل و نقل کشتی ها و شناسایی کشتی های دشمنان بود و در قرن 15 به عنوان دانجن ( زندان زیرزمینی داخل قلعه یا سورهای استانبول) و سپس در سالهای بعد به عنوان نقاط استراتژیک دیده بانی آتش سوزیها استفاده شد. و یکی از سمبلهای ایکونیک استانبول می باشد.از بالای این برج میتوانید منظره پانورامیک 360 درجه ای از استانبول را زیر پای خود ببینید و به خصوص خلیج شاخ طلایی استانبول و دریای مرمره منظره ای بسیار زیبایی را در آن منطقه ایجاد کرده است و به همین دلیل مسافران تور استانبول به این شهر سفر می کنند و از سفرخود و تماشا برج گالاتا در استانبول لذت میبرند.

برج galata4.jpg

 

تیم فوتبال گالاتاسارای استانبول هم به این سمت تعلق دارد هرچند استادیوم تورک تلکم آرنای آن در سئیران تپه است .

این برج 9 طبقه 70 متر از سطح زمین ارتفاع دارد. وزن آن 10 هزار تن و قطر خارجی آن 16.45 متر و پهنا دیوارش 3.75 متر می باشد. در آن زمان بلندترین ساختمان در استانبول بوده است.

 

برج galata6.jpg

اگر به عنوان یک توریست به دیدن این برج میروید در لحظه اول از دیدن آن هیجان زده خواهید شد .حتما سعی کنید نزدیکی های غروب به دیدن این مکان بروید و از دیدن آن همه زیبایی لذت ببرید.تا کنون این مکان توسط میلیون ها توریست دیده شده و همه در خاطراتشان در مورد آن به خوشی یاد کرده اند. خصوصا رستوران ها غذاهایی با کیفیت عالی آماده پذیرایی از شما میهمانان گرامی میباشند.

جهت رزرو و خرید تور استانبول و اطمینان حاصل کردن از ویژه ترین قیمت ها با بخش فروش تماسحاصل فرمایید.

مسجد فاتح استانبول

-فاتح2.jpg

مسجد فاتح استانبول درفاصله سال های ۱۴۷۰ و ۱۴۶۳ یعنی به مدت ۷ سال در شهر استانبول ساخته شده است.این مسجد در منطقه فاتح استانبول بر روی بالاترین تپه این منطقه واقع شده و یکی از بزرگ ترین نمونه های معماری اسلامی بشمار می رود. در محل ساخت این مسجد در گذشته کلیسا وآرامگاه کنستانتین بوده است که بعد ها به جای آن این مسجد را بنا کردند. نام این مسجد برگرفته از سلطان محمدفاتح عثمانی است که فاتح قسطنطنیه است.متاسفانه مسجد امروزی همانی نیست که محمد فاتح بنا کرد. مسجد اصلی سیصد سال قدمت داشت .البته این مسجد تا سال ۱۷۶۶ و قبل از زلزله برپا بود و بعد از زلزله ساختمان مسجد دوباره بازسازی شد .همچنین نمای اصلی کنونی هم مربوط به آتش سوزی بعد از ۱۷۸۲ است. در واقع می توان گفت این مسجد رویداد های زیادی را پشت سر گذاشته است.

-فاتح3.jpg

-فاتح1.jpg

جهت رزرو تور استانبول با شماره  41954-021 بخش فروش آژانس سالی گشت تماس حاصل فرمایید.

مسجد سلیمانیه استانبول

1.jpg

مسجد سلیمانیه استانبول در سال‌های ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷به‌ دستور سلطان سلیمان اول معمار سینان در شهر استانبول بنا گریده است. مسجد دارای ساختمان‌های جانبی مانند مدرسه و حمام  بزرگ و کتابخانه و کاروانسرا و بیمارستان و آشپزخانه عمومی می باشد. ارتفاع گنبد این مسجد ۵۳ متر و قطر گنبد ۲۷٫۵ متر است.مسجد دارای چهار مناره می باشد. سقف مسجد سلیمانیه استانبول با چهار گنبد پوشیده شده که بخش داخلی گنبدها با طرح های متنوع رنگ روغن تزئین شده است. گنبد مرکزی مسجد نیز با آویزه هایی از جنس سنگ مرمر سفید تزین شده و نوک آویزه ها ستاره دار است. در پیرامون گنبد مسجد سلیمانیه بیست و چهار گنبد کوچک و با همین تعداد ستون، دایره ای تشکیل داده است. دو ستون نزدیک به درب ورودی اصلی از سنگ سماقی است و سایر ستون ها به ترتیب ده ستون از سنگ مرمر زرد و ده ستون دیگر سنگ مرمر سفید می باشد. این ستون ها همگی به روش معماری جواهری طراحی شده است و خلاء ها نیز با سنگ مرمر سفید پر شده است. کف صحن مسجد کاملا با سنگ مرمر سفید پوشیده شده است. تنها در بخش ورودی مسجد و مقابل درب ورودی بزرگ، سنگی سیاه رنگ به قطر دو متر مربع قرار دارد که مسافران تور استانبول برای ورود به مسجد باید از روی این سنگ سماقی سیاه رنگ عبور کنند،در قسمت داخل مسجد، محراب و منبری از سنگ قرمز کنده کاری شده وجود دارد و پنجره‌ها به شیشه های رنگی مزین می باشد. آرامگاه سلطان سلیمان و بستگان نزدیکش همراه برخی شخصیت های مشهور عثمانی در گورستان مسجد سلیمانیه قرار دارد که دارای کاشی کاری زیبایی می باشند .

4.jpg

3.jpg

شما میهمانان گرامی تور استانبول می توانید با همکاران ما در بخش رزرواسیون از طریق تلفن  41954-021 تماس حاصل نموده و در خواست خود را مطرح نمایید.

برج دختر استانبول

borj-dokhtar2.jpg

برج دختر استانبول یا کیز کوله سی یکی ازمعروفترین جاذبه های گردشگری استانبولمی باشد.این برج مانند نیلوفر دریایی زیبا در بین آبهای آبی تنگه بسفر ، بی سر و صدا وتنها، نظاره گراستانبول می باشد. 

borj-dokhtar.jpg

اولین افسانه ای که در مورد برج دختر نوشته شده، عشق هرا و لاندروس می باشد. هرا یکی از راهبه های معبد آفرودیت عاشق ماهیگیری بنام لاندروس از مردم آبیدوس می شود. لاندروس جوان هرشب برای دیدن معشوقه خود تا برج شنا می کرده است. یکی از شبها در اثر طوفان فانوس برج دختر خاموش شده. لاندروس راه را گم کرده و غرق می شود. فردای آنروز هرا باشنیدن این خبر ، خود را از بالای برج به پایین پرت کرده و خودکشی می کند. این افسانه که همواره ورد زبان سیاحان غربی قرن هفدهم بود، باعث شد تا این بنا، نام برج لاندر را بخود بگیرد.

borj-dokhtar5.jpg

یکی دیگر از داستانهای مربوط به این برج ، قصه دختر پادشاه است. این دختر با موهای بلند، ابروان کمانی و چشمان آبی خود بی همتا بوده است. پادشاه دختر را از همه پنهان میکرد. روزی پادشاه از پیشگویی شنید که ماری دخترش را نیش خواهد زد. این پادشاه برجی میان تنگه ساخته و دخترش را در آن تحت مراقبت قرار داد. اما روزی ماری از سبد انگوری که برای دخترک فرستاده شده بود، بیرون آمد و دخترک را نیش زد. برج دختر استانبول در بین مردم سمبل عشق بوده و برای هنرمندان در زمینه های شعر ، نویسندگی و نقاشی ، الهام بخش بوده و هست. اما با گذشت قرن ها که از این برج به عنوان فانوس دریایی استفاده می شد ، هم اکنون این مکان به رستوران و کافه ای دنج با چشم اندازی بی نظیر تبدیل گشته و مورد اقبال و توجه گردشگران واقع شده است .اگر قصد سفر به تور ترکیه و تور استانبول را دارید بد نیست زمانی را هم برای بازدید از برج دختر در نظر بگیرید.

borj-dokhtar4.jpg

شما میهمانان گرامی تور استانبول می توانید با همکاران ما در بخش رزرواسیون از طریق تلفن  41954-021 تماس حاصل نموده و در خواست خود را مطرح نمایید.

کاخ توپکاپی استانبول

topkapi.jpg

کاخ توپکاپی استانبول نخستین کاخ عثمانی می باشد. که از مهمترین موزه های جهان و مقدس ترین موزه جهان اسلام از نظر حجم موزه ها و تالارها چه از نظر اهمیت اشیای گران قدرش می باشد.این کاخ بیش از 86 هزار شی ارزشمند دارد. این کاخ در قرن ۱۵ میلادی بعد از فتح بزرگ امپراتوری ، به دستور محمد دوم احداث شده است.که بین شاخ طلایی و دریای مرمره دراستانبول قرار گرفته است . برعکس کاخ‌های اروپایی، توپکاپی استانبول یک ساختمان بسیار مجلل است که دارای مجموعه‌‌ای از چندین کلاه‌فرنگی و باغ های بسیار زیبا است.سلطان‌های عثمانی برای مدت ۴۰۰ سال در این کاخ زندگی می کردند.در ۱۸۵۳ سلطان عبدالمجید تصمیم گرفت محل اقامتش را به قصر تازه‌ساز دلمه باغچه منتقل کند که نخستین کاخ مدل اروپایی شهر بود. در سال ۱۹۲۴ این کاخ تبدیل به موزه شد و از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور استانبول است.

topkapi3.jpg

topkapi1.jpg

شما میهمانان گرامی تور استانبول می توانید با همکاران ما در بخش رزرواسیون از طریق تلفن  41954-021 تماس حاصل نموده و در خواست خود را مطرح نمایید.

تنگه بسفر استانبول

tange-basfer.jpg

محال است به تنگه بسفر استانبول بروید و ساعتها در بسفر قایق‌سواری نکنید. تنگه‌ای که دریای سیاه و مرمره را به هم وصل و استانبول را بین آسیا و اروپا تقسیم کرده است .حداقل دیدن آن به همه‌ی دیدنی‌های استانبول اولویت دارد. ساحل زیبای مرمره ، بنا‌های تاریخی شهر، مرغان دریایی ، ماهیگیران محلی وکشتی‌های باری را تماشا کنید و استانبول را دور از هیاهوی خیابان‌ها و روی آب‌ تجربه کنید.

tange-basfer3.jpg

طول متوسط این تنگه ۳۰ کیلومتر و عرض آن بین ۷۰۰ تا ۳۵۵۰ متر می باشد . تنگه بسفر از لحاظ ارتفاع از دریای سیاه پایین تر و از دریای مرمره بالاتر است به همین دلیل جریان آب از دریای سیاه به سمت دریای مرمره است به طوری که طبق مطالعات انجام شده سالانه حدود ۶۶۰ میلیارد متر مکعب آب دریای سیاه از طریق تنگه بسفر تخلیه و به دریای مرمره میریزد.

tange-basfer1.jpg

شما میهمانان گرامی تور استانبول می توانید با همکاران ما در بخش رزرواسیون از طریق تلفن  41954-021 تماس حاصل نموده و در خواست خود را مطرح نمایید.

پارک امیرگان استانبول

amiregan.jpg

پارک امیرگان استانبول یکی از پارک های تاریخی استانبول است . و در منطقه امیرگان در همسایگی تنگه‌ بسفر و در ناحیه‌ سایر استانبول واقع شده است. درختان کاج سنگی، کاج ترکی، کاج حلب، کاج آبی، کاج سپید شرقی، کاج دریایی، سرو ژاپنی، صنوبر نروژی، صنوبر آبی، سرو اطلس، سرو هیمالیایی، سرو لبنانی، چنار، درخت زبان گنجشک، فندق، درخت بید بابل، بلوط مجار، صنوبر سپید کولورادو، درخت چهل سکه، سرو سرخ کالیفرنیا، درخت ماموت ساحلی و درخت کافور از مهم‌ترین درخت‌های موجود در این پارک هستند.در این پارک 3 رستوران و کافه تریا وجود دارد.در این پارک از سال 2005، در آوریل هر سال، فستیوال بین المللی گل لاله برگزار می شود که این پارک را تبدیل به مکانی جذاب و دیدنی می کند.مسافران تور استانبول می توانند در این پارک خوش آب و هوا لحظات خوشی را سپری کنند.

amiregan1.jpg

amiregan3.jpg

amiregan5.jpg

بابت خرید و رزرو بلیطتور استانبولو جهت اطلاع از مناسب ترین قیمت ها با شماره  41954-021 بخش فروش آژانس سالی گشت تماس حاصل فرمایید.

مسجد شاکرین استانبول

shakerin2.jpg

مسجد شاکرین استانبول از دیدنی های استانبول مسجدی است که در بخش آسیایی شهر استانبول قرار دارد. این مسجد در طول ۵ سال از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ احداث شده است و به عنوان یکی از مساجد مدرن استانبول بشمار می رود.. این  مسجد به دلیل آنکه یکی از معماران آن یک بانوی مسلمان است مشهور شده است اما معماری آن بر اساس پلان و نقشه خسرو تایلا صورت گرفته است و خانم زینب فادیللی اوغلو که یک مهندس معمار ترک است طراحی داخلی و تصحیح معماری آنرا برعهده داشته است.سفارش ساخت مسجد توسط بازماندگان خانم سمیحه شاکرین از خیرین ترکیه داده شده است و با موافقت شهرداری استانبول روی زمینی به مساحت ۱۰.۰۰۰ متر مربع و با زیربنای ۳۰۰۰ متر مربع ساخته شده است.مسجد دارای دو مناره به ارتفاع ۳۵ متر است و چیزی که این مسجد را از سایر مساجد معاصر متمایز می‌کند طراحی داخلی غیرمعمول و مدرن آنست. سه سمت این مسجد شیشه ای می باشد .

shakerin5.jpg

shakerin1.jpg

شما میهمانان گرامی تور استانبول می توانید با همکاران ما در بخش رزرواسیون از طریق تلفن  41954-021 تماس حاصل نموده و در خواست خود را مطرح نمایید.

مطالب مرتبط :

تور استانبول اردیبهشت 96

تور استانبول خرداد 96

تور استانبول تابستان 96

تور استانبول تیر 96

تور استانبول مرداد 96

تور استانبول شهریور 96

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.